.::Kenangan::.

Thursday, July 2, 2009


Kenangan itu hadir bagai bingkai di pelabuhan
Ketika aku menapakkan kaki ku pertama
Ketika aku tuliskan kisah demi kisah dalam kertas putihku
Ketika aku dilambungkan oleh angin dan buaian pelangi...

Bayangan itu hadir menemani diriku
Menyapaku ketika aku sejenak berpaling
Menegurku ketika aku melompat tak terkira
Menyanjungku ketika ikhlas itu merangkulku

Dia akan menjagaku dari bayangan hitam yang acap kali melukai
Dia akan menyebarkan keindahan hati ini ke setiap hati yang memandang
Dia juga akan membuka jalan ini di setiap langkah-langkahku menari

Dan yang aku temui adalah kekayaan hati
Yang tak akan membuatku bersedih lagi…

3 comments:

hazmir hamid said...

makin hari makin jatuh hati aku pd penulisan.. mood aku kini utk itu..
smpai ble aku ade ksempatan utk b'puitis sprti ini..hahahhahahaha,,,

Uswatun Hasanah said...

kecik.if u loves writing so much
masuk la persatuan penulis malaysia
us x tipu ni
abah us ahli gapena
(gabungan penulis nasional)
hehe

hazmir hamid said...

really??
tp mood kcik ni x konsisten la..
ble de mood nk b'puitis 2 mula la..
rse cm bunga2 lak..
hahahhaha,,,
malu sy dibuatnya..=)