.::Aku.Adalah.Aku::.

Sunday, May 24, 2009

Aku adalah aku..
Dlm dunia ni..
Xde sesiapa pn yg sama mcm aku sepenuhnya..
Wlaupn ade yg mmpunyai bahagian yg sme mcm aku..

Aku mmpunyai segalanya tentang aku..
Jasadku..
Mindaku..(t’masuk idea & pemikiranku..)
Mataku..(t’masuk segala bayanganku..)
Perasaanku..(ceria,gembira,kecewa,marah,sayang,cinta,dll..)
Mulutku dan segala perkataan yg kluar dr mulutku..(manis,lemah lembut,kasar..)
Suaraku..(lembut ataupn kuat..)
Dan semua tindakanku..

Aku juga mmpunyai angan2 yg t’sendiri..
Impianku..
Harapanku..
Ketakutanku..

Dan aku juga mmpunyai semua kjayaanku..
Semua kegagalanku..
Semua kesilapanku..

Kerana aku mmpunyai semua tentang aku..
Aku boleh mencintai diriku dgn semua bahagian2 ku..

Selagi aku sayang, cinta dan kasih pada diri ini..
Aku dpt mmpengaruhi dan b’harap..
Dpt mnjmpai pnyelesaian utk mncri lebih tentang diri aku..

Bagaimanapn..
Aku mlihat dan mendengar..
Apa shja yg aku ungkapkn..
Apa shja yg aku lakukn..
Apa shja yg aku fikirkn..
Dan apa shja yg aku rasakn..
Pada saat dan ketika ini adalah aku..

Kini..
Aku masih mmpu..
Mlihat..
Mndengar..
Merasa..
Berfikir..
Berkata-kata..
Dan bertindak..

Aku mmpunyai segalanya utk b’dikari..
Utk mnjadi lbih rapat dgn org lain..
Utk mnjadi lbih rapat dgn sekeliling..

Aku mmpunyai aku..
Aku bgitu b’syukur dgn kurnian-Nya..

Aku adalah aku..
Dan..
Aku O.K dgn diriku..


Nukilan;
..Hazmir Hamid..



1 comments:

hazmir hamid said...

akukah ini??
aku b'puitis??
sjak ble aku terjebak ke arah b'puitis2 ni ek??
hmmm..agk msykil skit..
hahahahhaahhhh..